Przepis na babkę piaskową (bardzo prosta)

No i już po świętach. Żeby odpocząć od ciężkich ciast przełożonych tłustymi masami, upiekłam lekką babkę
piaskową. Na szczęście tym razem mogłam puścić wodze fantazji i stworzyć ją wedle własnego przepisu. Ciasto jest niesamowicie delikatne, lekko słodkie, idealne do popołudniowej herbaty i dobrej książki.



Przepis na bardzo prostą babkę piaskową

Składniki:
+ 1 szklanka mąki ziemniaczanej
+ 1 1/2 szklanki mąki tortowej 
+ 1 szklanka cukru pudru
+ ok 1/4 szklanki mleka
+ ok 1/4 szklanki Malibu
+4 jajka
+ 2 łyżeczki proszku do pieczenia
+ ok. 1/2 szklanki oleju albo kostka margaryny do pieczenia
+ wanilia (lub aromat waniliowy)
[Listonic]

Wykonanie:
 Na początku małe sprostowanie. Niestety, okazało się, że w domu nie mam margaryny. Zamiast wysyłać J. do sklepu stwierdziłam, że może i na oleju da się coś "ukręcić". Faktycznie, okazało się, że olej jest dobrym materiałem. Jeśli nie mamy Malibu - możemy się bez niego obejść. Dodałam dla smaku.

Do naczynia wrzucamy mąkę, zarówno ziemniaczaną jak i pszenną, cukier, proszek do pieczenia, esencję. Wbijamy jajka, dolewamy Malibu. Teraz mieszamy. Ilość mleka, które wlejemy do masy będzie zależała od tego, jak łączą się pozostałe składniki. Ciasto powinno mieć lekko lejącą konsystencję.

Teraz przelewamy je do formy. Ja użyłam silikonowej formy do babek. Następnie umieszczamy w piekarniku rozgrzanym do 160 stopni na około godzinę. Ważne, żeby piekarnik nie był zbytnio rozgrzany. Jeśli umieścimy ciasto w piekarniku ustawionym na 200 stopni, ciasto spali się z wierzchu, w środku będzie nadal lejące. Dlatego warto dłużej poczekać i pozwolić mu dopiec się w spokoju.

Pomysł:
Jak zrobić lukier? Ozdobienie babki jest bardzo proste. Wystarczy wziąć trochę wody i cukier puder. Wymieszanie tych dwóch składników stworzy lukier, który będzie apetycznie wyglądał na cieście.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz